Πρόγραμμα etwinning: Mirror – Mirror

Πρόγραμμα e twinning

Mirror Mirror: Η εικόνα μου στον καθρέφτη της κοινωνίας μέσα από τα ΜΜΕ – Εφαρμόζοντας τον κριτικό γραμματισμό

 

Περιγραφή έργου

Το σχολείο μέσα από την υλοποίηση του έργου στοχεύει στην ενίσχυση της αυτογνωσίας και της αυτοδυναμίας των μαθητών. Σε μια εποχή που οι νέοι βομβαρδίζονται με πάρα πολλά μηνύματα από τα ΜΜΕ και τα κοινωνικά δίκτυα, είναι επιτακτική η ανάγκη να σταθούν κριτικά απέναντι στον καταιγισμό πληροφοριών. Μέσα από τον κριτικό γραμματισμό θα προσπαθήσουν να αποδομήσουν τα έμφυλα κοινωνικά στερεότυπα και να προσδιορίσουν τους δικούς τους προσωπικούς και ευρύτερους στόχους.

Ειδικότεροι Στόχοι:

Αφού προηγηθεί ένα στάδιο αποδόμησης κοινωνικών στερεότυπων, όπως προβάλλονται μέσα από τα ΜΜΕ, επιδιώκεται η οικοδόμηση αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης Οι μαθητές θα μάθουν με τρόπο παιγνιώδη, μη τυπικό, εποικοδομητικό.

Ειδικότερα, οι μαθητές θα συνεργαστούν ώστε:

  • να αμφισβητήσουν τη θέση και τη σημασία που δίνεται στην εικόνα του σώματος στις μέρες μας και στο ρόλο των φύλων
  • να κοιτάξουν πίσω από τον καθρέφτη τους τρόπους με τους οποίους η αυτοαντίληψη συχνά υπαγορεύεται από τα ΜΜΕ και πιο συγκεκριμένα τις διαφημίσεις
  • να αναλύσουν κριτικά τα μηνύματα των μέσων που τους περιβάλλουν
  • να κατανοήσουν τον ρόλο που διαδραματίζει η γλώσσα και οι γλωσσικές επιλογές στην κατασκευή των νοημάτων
  • να ενθαρρυνθούν να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με το τι βλέπουν, ακούν και διαβάζουν
  • να είναι ενεργοί πολίτες
  • να αναπτύξουν δεξιότητες στη δημιουργία και τη συλλογική παραγωγή του δικού τους υλικού χρησιμοποιώντας

 

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΊΑΣ

Α. Οι μαθητές θα ξεκινήσουν τη γνωριμία τους μέσα από το «δέντρο γνωριμιών», στο οποίο περιλαμβάνονται δύο διαδραστικές εικόνες που θα έχουν κατασκευάσει με το ψηφιακό εργαλείο ImageJuxtaposition της e-me, μια δική τους και μία ενός προτύπου στο οποίο θέλουν να μοιάσουν.

 

Έτσι θα τεθεί ο προβληματισμός για τη σημασία που δίνεται στην εικόνα του σώματος στις μέρες μας. Θα ακολουθήσει κριτική θεώρηση και ανταλλαγή απόψεων μέσα από τη χρήση ψηφιακών εργαλείων που μπορούν να επιλέξουν οι μαθητές μόνοι τους. Η κριτική θεώρηση μπορεί να γίνει με παιγνιώδη τρόπο και χιουμοριστική διάθεση, προτείνοντας την αντικατάσταση της εικόνας του προτύπου με ένα εκ διαμέτρου αντίθετο ή με ένα που βρίσκεται πιο κοντά στην εικόνα του μαθητή/εφήβου.

Β. Πραγματοποιήθηκε online συνάντηση μεταξύ των μαθητών των δύο σχολείων, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα, να εκφραστούν και να ακούσουν τις απόψεις των άλλων μαθητών.

 

Γ. Η επόμενη δραστηριότητα στοχεύει στην κριτική προσέγγιση της διαφήμισης, αφού αρχικά κατανοηθεί η δομή του συγκεκριμένου κειμενικού είδους και η σημασία των γλωσσικών επιλογών για την κατασκευή νοημάτων. Οι μαθητές θα δημιουργήσουν ένα διαδραστικό βίντεο, στο οποίο θα σχολιάζουν με χιουμοριστικό τρόπο τις διαφημίσεις. Επιπλέον, οι μαθητές των δύο σχολείων θα αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους συζητώντας στο forum του twinspace.

 

ΑΝΑΜΕΝΌΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΈΣΜΑΤΑ

Ο προβληματισμός μέσα από τις δύο παραπάνω διαδικασίες θα τους οδηγήσει να συντάξουν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο/ημερολόγιο, όπου μέσα από την παράθεση των σκέψεων, συναισθημάτων, αντιλήψεων, στάσεων, διαπιστώσεων, όπως προέκυψαν στην πορεία του προγράμματος θα προσπαθήσουν να χτίσουν την εικόνα του εαυτού τους ως ενεργών πολιτών του 21ου αιώνα μέσα από κριτική προσέγγιση και προσεγγίζοντας όσο το δυνατόν περισσότερο τις δικές τους επιθυμίες.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

Εργαστήριο Δεξιοτήτων

 

Σχέδια Δράσης

Θεατρικές Δραστηριότητες

Δώσε μου το χέρι σου!

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Νοέ    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930